A mai nap is gyorsan eltelt. Búvárfelszereléseket javítgattunk, majmokat fotózgatott. Erről bővebben a drága férjecském a www.andrisbekenyazik.blog.hu oldalon olvashatsz.

Este vendégeink voltak. Átjöttek a szigetről Emese ismerősei vacsorázni. A párocska úgy néz ki, hogy van egy 50 éves német nő és egy kb. 20 éves szuahéli fiú. Ők itt a szigeten, annak másik oldalán élnek. Próbálnak fejleszteni, házakat építeni, azokat kiadni, sziget túrákat és más programokat szervezni. Még nem voltunk náluk (csak elhajókáztunk a bejáratuk előtt), de Emese leírása szerint a hely teljesen alap szintű és egy ember max. 3 napig bírja. Nálunk alapból nincs áram, se hűtő, se folyóvíz, szóval semmi. Ők a kancsós módszerrel fürdenek, hideg italuk akkor van, ha átmennek az étterembe, ami mellettük helyezkedik el. Ellenben most elkezdtek csirkéket tenyészteni. Próbálnak önfenntartóak lenni. A csirkék mellett van még rengeteg cicájuk és egy szamaruk is, akit néha elvisznek sétálni. A nő, mint említettem jóval idősebb, és a férje kedvéért felvette a muszlim vallást, aminek az a következménye, hogy furcsa ruhákban és turbánokban járkál. Ezt a leírást mi előzetesen kaptuk Emesétől, így már nagyon kíváncsiak voltunk, hogy milyenek is lehetnek.

Vacsi előtti szokásos naplemente fotózás

Vacsira voltak hivatalosak hozzánk, ami itt a szigeten igen nagy dolgot jelent, már csak azért is, mert nem sok fehér ember él itt, akik meg itt élnek, azok meg nem igazán hívják meg egymást vacsorára. Szóval 17 órára pontosan meg is érkeztek. Bemutatkoztunk, Emese megmutatta neki a hasziendát, majd leültünk enni. A szakácslányaink kitettek magukért most is. Volt fincsi gombapüré leves, hal, sült krumpli, saláta, öntet, és desszertként sima palacsinta mézzel. Nagyon finom volt. Kiderült, hogy a hölgy 2 éve él itt a szigeten. Eredetileg német. Nem igazán tudjuk miért is jött ide a szigetre lakni, de ha jól sejtjük hasonló okok miatt, amiért mi itt vagyunk. Élvezzük a tengert, nincs stressz és nem azon agyalunk, hogy az adott hónapban milyen váratlan kiadás, adó jöhet. Ez tényleg csak feltételezés, de meg fogjuk tudni az igazi okát. A hölgyet Aminának hívják. Most a szigeten dolgozik, tanítja a gyerekeket angolul. A faluban van általános iskola. Itt a gyerekek már egészen fiatalon elkezdenek beszélni angolul, aminek az a jóságos következménye, hogy itt szinte mindenki, de tényleg mindenki beszél angolul. Mesélte, hogy most az iskolában a tanárok sztrájkolnak, így most ő még többet segít a gyerekeknek, főleg azoknak akik, most fognak végezni és záróvizsgájuk lesz. Amina 5 nyelven beszél folyékonyan. Angolul, németül, hollandul, franciául, olaszul, és most tanulja a szuahéli nyelvet. A férje angolul, szuahéliül, franciául és lengyelül beszél. A srác, ha jól tudom, a faluból származik. Kíváncsiak voltunk, hogy miért akar egy itteni ember lengyelül megtanulni, és egyáltalán hogyan? Kiderült, hogy a tanulás oka, az volt, hogy ide sok lengyel turista, búvár jön és tudjon velük beszélgetni. Nyelvtanárhoz nem járt a srác, hanem vett egy könyvet, és abból szépen önállóan megtanulta a nyelvet. Ha voltak lengyel vendégek, akkor természetesen beszélgetett velük, így a nyelvet már tökéletesen beszéli. Mivel a mi angolunk (szerintem még a magyarunk sem) túl jó, ezért felajánlották, hogy bármikor menjünk át hozzájuk, tanít minket, segít nekünk, szóval gyakorlunk. Ha már ilyen emberekkel találkoztunk, le is csaptam a lehetőségre, hogy esetleg, az angol mellett a franciát is frissítsük már fel. Kb. 11 évig tanultam, így remélem az agyam rejtett zugában tárolt francia infók visszajönnek.

Kíváncsi voltam, hogy milyen is egy muszlim vallású nő élete, mindennapja itt a szigeten. Elmesélte, hogy a muszlim nők 4-kor kelnek, kaját csinálnak, majd a hajnal 5-kor kezdődő imádságra készülnek. A gyerekek is 4-kor kelnek és ők még tanulnak az ima előtt. Ez a mindennapi reggeli rutin. Jesszusom. Hajnalban én is szoktam hallani az imára hívást, de azt gondoltam, hogy ez olyan dolog, hogy aki ráér, vagy fent van, elmegy, a többiek csicsikálnak tovább. Utána a nő megy dolgozni, vagyis az iskolába tanítani, egész nap. Este főzés, korán fekvés. Mivel nem tudtunk sokat beszélgetni, ezért még ki fogom vallatni, mert kíváncsi vagyok, hogy tényleg ennyit csinálnak, vagy azért van még más programjuk ezen kívül. Egyébként minden tiszteletem az övékéé, de én nem tudnám ezt csinálni. Így a muszlim vallás felvételét kilőttem a sorból.

A csajon nem volt egyébként, se turbán, se semmiféle test idegen dolog. Teljesen jól fel volt öltözve. Ezt azt jelenti, hogy egy fekete len nadrág, és egy ing volt rajta. Az inget ő varrta és nekem nagyon tetszett a mintája. Barna volt maga az ing és a hátán rajta volt az Afrika térkép. Az anyaga kanga volt, amit itt viszonylag olcsón be lehet szerezni. Venni fogok valami hasonlót magamnak, és megkérem varrjon nekem valami csini rucit:-)

Amináék feljárója és háza

Mivel nincs saját csónakjuk ezért Otis visszavitte őket az este végén. Nagyon kis hálásak voltak a meghívásért, és szerintem még sokat fogunk velük találkozni, mert nagyon kis szimpik voltak.

Eredeti cikket itt tudod elolvasni:http://www.kajak-kite-buvarkodas-kenyaban.hu/tyimpiszigetlako-vendegek-jottek-hozzank/

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.